Uobičajeno je da je naglasak na tome da se mi, doktori dentalne medicine, silno trudimo svidjeti se našim pacijentima. Čak su i cijele studije napisane o toj temi – analizirano je kako da se pacijent u ordinaciji osjeća dobro, prevlada strah, neizvjesnost, zabrinutost i slično. Istina je da bi većina ljudi, uključujući i nas, radije svoje vrijeme provodila negdje drugdje, a ne u ordinaciji otvorenih usta na stomatološkom stolcu. Nerijetko smo zbog situacije u ustima anksiozni i zabrinuti pa nesvjesno svoj strah prenosimo na doktora dentalne medicine i osoblje. Zato smo pripremili nekoliko naputaka kako da vas doktor dentalne medicine i osoblje dočekuju s radošću.
1. Velik broj pacijenata kada uđe u ordinaciju najprije kaže..;”Ništa osobno, ali mrzim zubara!” Ako nije smiješno, tada je neugodno ako čovjek smatra da su te rijeći upućene baš njemu.
2.Katkad pacijenti dođu s loše ili nikako opranim zubima, što nije u redu jer zubar ne uživa raditi u takvim uvjetima. Zato najmanje što možete učiniti jest da date sve od sebe i održavate izvrsnu oralnu higijenu barem nekoliko dana prije termina.
3.Zubar sve svoje vrijeme i brigu koncentrira na skrb o vašem oralnome zdravlju, a pacijent uvijek komentira financijsku podlogu cijele terapije koja mu se nerijetko čini pretjeranom.
4.”Zub me nije bolio dok ga niste počeli liječiti…” ili “Sada ste mi očistili kamenac, molim vratite ga jer sada imam rupe među zubima.” U vezi s tim pacijent ne prihvaća nikakvo objašnjenje, bez obzira na to što i svemogućem Googleu sve piše.
5.Pacijenti obično rade grimase i nelogično zatvaraju usta prije nego što uopće počnemo s poslom. Jezik se pritom nalazi gdje god počnemo raditi, glava se pomiče lijevo- desno i stvarno moramo biti čarobnjaci da bismo nešto dobro došlo malo samokontrole kako bi svima bilo lakše i kako bi zahvat bio kraći i lakši.
6.Pacijenti se redovito žale na rendgensko snimanje i ne shvaćaju da je najminimalnija dijagnostička pretraga 2D RTG, tj. ortopan, a doze zračenja koje pritom dobiju prilično su male.
7.U trenutku dogovora o terminu nemate svoj raspored, a poslije vas bezuspješno nazivamo iz ordinacije, a na dogovoreni termin često ne dolazite i čak ne smatrate da je potrebno obavijestiti nas o nedolasku.
8.Naručili ste se na opsežan tretman, no u posljednjem trenutku kažete: “Pa zapravo, sve što želim jest da mi obavite pjeskarenje i malo očistite zube”. Rezervirali smo za vas dva sata, a sada ste se odlučili za tretman od samo pola sata.
9.Jednako tako otkazujete taj dugi dvosatni termin dan prije i kažete :”Ali javljam vam se 24 sata ranije.” Mislite li da možemo u posljednji trenutak ispuniti taj termin i da vrijeme nije dragocjeno i nama kao i vama?
Ako se ništa od navedenog ne odnosi na vas, tada vas vaš stomatolog voli! Osjetit ćete to i najvjerojatnije ćete biti najbolji suradnik u našem zajedničkom podvigu – očuvanju vašega oralnoga zdravlja.
Časopis Smile
Upiši se preko HZZO-a i ostvari povoljnije uvjete! |