Ne želite samo izgledati dobro….želite izgledati sjajno. A sada kad su se pojavili društveni mediji, SMART telefoni i sjajni filtri, odlično više nije dovoljno. Vizualna izloženost prosječnoga pojedinca znatno se povećala u posljednjih nekoliko godina, a važan dio toga jest i osmijeh vrijedan tzv. selfija. Današnje mogućnosti estetske stomatologije mogu ponuditi mnogo više.
Trend 1: Lijepi zubi smatraju se statusnim simbolom
Lijepi zubi i fantastičan osmijeh simboliziraju cjelokupnu brigu o osobi i povećavaju njezinu percipiranu privlačnost. Naravno, moda, frizura i besprijekorna koža i dalje su cijenjeni markeri ljepote, ali blistavo lijepi zubi – “zamršena ravnoteža kuta usta, opsega osmijeha i dentalne slike” – vjerojatno su danas jedan od najtraženijih statusnih simbola. Usporedbe na društvenim mrežama prije i poslije takvoga tretmana ilustriraju što je danas moguće i koliko utjrče na izgled.
Trend 2: Društveni mediji zahtijevaju nerealna očekivanja od “osmijeha”
Budući da lijepi zubi postaju dominantni marker ljepote, ne iznenađuje da su društveni mediji i SMART telefoni glavni pokretači koji utječu na taj trend. Slike na društvenim mrežama znatno utječu na samopercepciju mnogobrojnih ljudi jer se mnogi od nas ne mogu a ne uspoređivati s fotografijama naših prijatelja, slavnih osoba i online uzora – čak i ako znamo da su slike “popravljene”. Potreba da se podudaraju ili budu poput njih katkad je za doktora dentalne medicine nerješiv problem.
Trend 3: Ortodontsko liječenje postaje norma
S pojavom prozirnih alignera kao prave opcije za aparatić, pacijenti sve bolje prihvaćaju ortodontske tretmane. Oni također postaju sve pristupačniji, a uz praćenje liječenja podržano pametnim telefonom, ortodontska korekcija mogla bi postati samorazumljiva za ljude svih dobnih skupina. No uza sve nove tehnologije i dalje je ključan nadzor iskusnoga ortodonta.
Trend 4: Uspon estetske stomatologije kao dio planova za poboljšanje izgleda zbog samopromocije
S povećanim znanjem o estetskoj stomatologiji, reklamama koje promiču izbjeljivanje i povećanom važnosti savršenog osmijeha, sve je više pacijenata spremno uključiti izbjeljivanje zuba, ortodonciju, ljuskice i druge estetske stomatološke tretmane u svoje osobne planove za samopromociju. U prošlosti je odlazak stomatologu bio nešto što je šira javnost činila svake godine radi čišćenja zuba, a ortodoncija je bila potrebna samo kad ste bili mladi ako su vam to roditelji mogli priuštiti. Sada, nakon uvođenja novih vrsta ortodoncije i drugih zahvata za ispravljanje zuba, uz spoznaju da njihov osmijeh može trajati vječno, pacijenti svih dobnih skupina spremni su izdvojiti za estetske stomatološke tretmane baš kao i za druge elektivne operacije.
Trend 5: 70 je novih 50 – ili čak 40!
Studije pokazuju da se dobro uvježbani 70 – godišnjaci mogu natjecati s 40 – godišnjacima. Očito se mnogi “baby boomeri” još uvijek osjećaju mladima u 21. stoljeću i tako žele izgledati i biti percipirani. Zubi koji zbog starosti pokazuju znakove “istrošenosti” ili čak ispadaju više nisu sudbina današnjih seniora. S dugim očekivanim životnim vijekom i pritiskom da izgledaju dobro kao što se i osjećaju, čak se i skupi stomatološki tretmani smatraju dugoročno isplativima i postaju ključni za visoku kvalitetu života.
Trend 6: Povećana potražnja za brzim rješenjima
Živimo u doba trenutačnoga zadovoljstva – to vrijedi i za stomatologiju. Pacijenti žele slikati savršene zube i žele ih SADA. Od stomatologa se očekuju sve mogućnosti. Implantati koji su posebno oblikovani za trenutačno rješenje bezubosti proizvode se već neko vrijeme, ali su bili prikladni samo za ograničeni raspon indikacija i bili su tehnički vrlo zahtjevni za rukovanje. Sada s novim generacijama implantata možemo ponuditi širi raspon kliničkih opcija, čak i u slučaju izazovnih indikacija.
Časopis Smile
Upiši se preko HZZO-a i ostvari povoljnije uvjete! |